W Cartrack Polska sprawdzamy mikromobilność w praktyce – od czerwca pracownicy naszego warszawskiego biura mają dostęp do floty nowoczesnych i bardzo wydajnych hulajnóg elektrycznych Xiaomi 365 PRO 2. Pracownicy Cartrack Polska mają możliwość rezerwacji urządzenia i zaplanowania podróży biuro-dom-biuro w sposób ekologiczny i niejednokrotnie szybszy niż konwencjonalnymi środkami lokomocji.

elektryczna hulajnoga mikromobilnosc warszawa cartrack

Udostępnione pracownikom elektryczne hulajnogi mają zasięg do 45 km, co pozwala bez problemu dojechać do biura z najodleglejszych krańców Warszawy. W parkingowej przestrzeni, pod budynkiem w którym znajduje się siedziba Cartrack Polska, wygospodarowaliśmy specjalne miejsca do ładowania jednośladów. Aby zachęcić pracowników Cartrack Polska do testowania tego zeroemisyjnego środka transportu, i osobistego zweryfikowania dobrodziejstw płynących z miejskiej mikromobilności, umożliwiliśmy również pracownikom wypożyczanie urządzeń na weekend; chętni mogą zabrać do 2 urządzeń, aby wspólnie z partnerem/partnerką doświadczać miejskiej e-mobilności w nowoczesnym wydaniu.

Co skłoniło Cartrack Polska do realizacji takiego projektu? Wystarczy spojrzenie na ulice polskich miast, by zorientować się, że transport osobisty ulega na naszych oczach gwałtownym przemianom. W Warszawie już w zeszłym sezonie co 20. pojazdem na drogach rowerowych była elektryczna hulajnoga – a to jedynie skromna przygrywka. Tzw. urządzenia transportu osobistego – zarówno prywatne, jak i współdzielone – piszą nowy rozdział w historii komunikacji, podobnie jak 100 lat temu robiła to motoryzacjapisze we wstępie do raportu „UTO-ENTUZJAŚCI” Adam Jędrzejewski, prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto. Cartrack Polska, jako firma technologiczna stawiająca na innowacyjność i kreowanie trendów, postanowiła włączyć się w zmianę nawyków transportowych swoich pracowników.

Cartrack hulajnoga 2 - Cartrack Polska włącza się w promocję mikromobilności.

Wyzwaniem dużych zurbanizowanych obszarów jest nie tylko zanieczyszczenie powietrza, ale i niezwykle skondensowany i nadmierny ruch uliczny. Ludzie „przepalają” stojąc w zatorach drogowych wiele godzin w kontekście każdego miesiąca.

Zgodnie z badaniami TomTom Traffic Index wśród 50 najbardziej zakorkowanych miast świata, aż 5 to polskie aglomeracje: Łódź, Warszawa, Kraków, Wrocław i Poznań. Niechlubnym liderem pozostaje Łódź, 14. najbardziej zakorkowane miasto na świecie. W dużych aglomeracjach, gdzie transport miejski oraz produktu MoD (mobility-on-demand) są dobrze rozwinięte, bardziej opłaca się pozostawić swój pojazd w garażu i wybrać się do pracy rowerem miejskim, autem w carsharingu, skuterem lub elektryczną hulajnogą. Tego typu działanie jest proekologiczne, pozwala zaoszczędzić czas i pozytywnie oddziałuje na nasze samopoczucie.

Urządzenia transportu osobistego na większą skalę pojawiły się w Polsce dopiero w 2018 roku. Jednak już dzisiaj niemal co drugi Polak zna kogoś, kto z UTO korzysta – co pokazuje tempo w jakim elektryczne pojazdy osobiste zdobywają popularność w naszym kraju. I trudno się temu dziwić, bo dziewięciu na dziesięciu korzystających jest zadowolonych lub bardzo zadowolonych z tego środka lokomocjiwskazuje raport autorstwa Mobilnego Miasta „UTO-ENTUZJAŚCI”.

W siedzibie Cartrack Polska, na warszawskim Ursynowie, codziennie pracuje kilkadziesiąt osób. Pracownicy do biura dojeżdżają praktycznie z każdej warszawskiej dzielnicy, oraz wielu ościennych miejscowości stołecznej aglomeracji. Start projektu wybraliśmy nie przypadkowo – sezon wiosenno-letni to najlepszy czas na testowanie nowych form mobilności pracowników. Cartrack Polska w sposób świadomy kształtuje postawy swoich pracowników. Nie tylko opisujemy dobre praktyki i trendy na rynku, ale świadomie jesteśmy ich częścią. Chcemy mocno włączyć się w propagowanie transportu nisko i zeroemisyjnego, oferując również niezawodną technologię, która wspiera procesy redukcji CO2 w obrębie firmowych floty pojazdówzaznacza Bartłomiej Dębski, Prezes Zarządu Cartrack Polska.

Naszą misją jest nie tylko dostarczanie najnowocześniejszych technologii telemetrycznych, ale i edukowanie rynku, benchmarking i profesjonalne doradztwo. Widzimy światowe trendy w zakresie mikromobilności i zrównoważonego transportu miejskiego. Jako innowacyjna firma technologiczna, jesteśmy aktywnym elementem tych pozytywnych zmian wzorców transportowych.  Transformację w tym zakresie chcemy zacząć od siebie – intencjonalnie kreujemy postawy naszych pracowników i prezentujemy im zalety ekologicznych środków indywidualnego transportu. W ramach naszych działań każdy pracownik warszawskiego biura Cartrack Polska może bezpłatnie wypożyczyć hulajnogę, również na weekend dla siebie i innego członka swojej rodziny. W ten sposób będziemy promować nowoczesne metody miejskiej mobilności i wskazywać naszym pracownikom alternatywne metody dojazdu do biura. Takie działanie doskonale wpisuje się w profil naszej działalności; dzięki usługom Cartrack Polska pomagamy zmniejszać ślad węglowy pojazdów flotowych, profilować kierowców i modyfikować ich zachowania w taki sposób, aby zwiększyć bezpieczeństwo i pozytywnie wpłynąć na otaczający nas naturalny ekosystemkomentuje Kamil Jakacki, dyrektor sprzedaży i rozwoju Cartrack Polska.

Największą wartością Cartrack Polska są nasi pracownicy. Inwestujemy w ich rozwój, dobre warunki pracy i zdrowie na wielu płaszczyznach. Zakup floty elektrycznych hulajnóg jest świadectwem, że działamy nieszablonowo ­­­­- dodaje Kamil Jakacki.

Hulajnogi wraz z oryginalnymi ładowarkami są już wypożyczane przez pracowników Cartrack Polska. Mikromobilność w praktyce!
Hulajnogi wraz z oryginalnymi ładowarkami są już wypożyczane przez pracowników Cartrack Polska. Mikromobilność w praktyce!

O kwestiach mikromobilności i nowoczesnym transporcie wiemy bardzo dużo. W szczególności polecamy video wywiad z Andrzejem Jędrzejewskim, założycielem Mobilnego Miasta, o znaczeniu UTO i trendach w zindywidualizowanym wielkomiejskim transporcie:

Od 21 maja 2021 roku w życie weszły nowe przepisy, które regulują użytkowanie i poruszanie się hulajnogami elektrycznymi w Polsce – warto również znać te kwestie zanim zachęcimy pracowników i partnerów biznesowych do zmian nawyków transportowych.

Author

PR and Lead Projects Manager w Cartrack Polska. W branży flotowej od ponad 8 lat, tworzy projekty edukacyjne, merytoryczne i wartościowe dla fleet managerów .