Etoll – OBU czy ZSL | Etoll dla flot i firm.

Od 1 grudnia elektroniczny system poboru opłat drogowych eTOLL, którego administratorem jest Krajowa Administracja Skarbowa, stanie się obowiązkowym system opłat za wskazane odcinki dróg, będące w zarządzaniu GDDKiA, w Polsce dla wszystkich typów pojazdów. Co wybrać pod kątem e-TOLL- ZSL, OBU a może aplikację?

etoll, e-toll, płatne odcinki dróg w polsce, etoll obu czy zsl

Przypomnijmy, że:

  • nowy system elektronicznego poboru opłat drogowych bazujący na technologii GPS pod nazwą e-TOLL 1 października całkowicie zastąpił stary, oparty na radiowej transmisji danych i bramownicach, system viaTOLL.
  • od 1 października to jedyny obowiązkowy system poboru opłat drogowych w Polsce dla pojazdów powyżej 3,5t DMC i swoim zasięgiem, dla tej kategorii pojazdów, obejmuje ponad 4400 km dróg, w tym wybrane odcinki autostrad, dróg ekspresowych i krajowych.
  • w systemie e-TOLL nie są, i jeszcze przez wiele lat nie będą, pobierane opłaty za prywatne odcinki płatnych autostrad w Polsce, które są w zarządzaniu koncesjonariuszy. Są to odcinki A1 Toruń-Gdańsk (Amber ONE), A2 Konin – Nowy Tomyśl (Autostrada Wielkopolska) oraz A4 Mysłowice – Kraków (Stalexport Autostrada Małopolska).
  • w systemie e-TOLL od 1 października należy wnosić opłaty za odcinki płatnych autostrad będących w zarządzaniu GDDKiA, tj. A2 Konin – Stryków (Łódź) oraz A4 Wrocław – Sośnica (Gliwice). Obowiązek ten od 1 października dotyczy pojazdów ciężkich, tj. o DMC powyżej 3,5t.
  • w system e-TOLL od 1 grudnia zostaną włączone pojazdy lekkiej, tj. motocykle, pojazdy osobowe i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony. Kategoria tych pojazdów w systemie e-TOLL za pomocą urządzeń OBU, ZSL, aplikacji e-TOLL lub biletu online będzie wnosiła opłaty wyłącznie za dwa odcinki autostrad w Polsce (A2 i A4 w zarządzaniu GDDKiA).
  • od 1 grudnia nie będą działały szlabany na państwowych odcinkach najwyższej kategorii dróg w Polsce, tj. A4 Wrocław-Gliwice oraz A2 Konin-Łódź. Dla pojazdów lekkich nie zmieniają się zasady rozliczeń na innych odcinkach autostrad zarządzanych przez inne niż GDDKiA podmioty, a drogi ekspresowe, krajowe i niższych kategorii nadal pozostają bezpłatne.
  • za brak wniesienia opłaty, źle skonfigurowane konto, błędnie podane dane oraz nieprawidłowości po stronie użytkownika, w razie kontroli, grozi mandat karny od 500 do 1500 PLN.
  • najbezpieczniejszym i najpewniejszym dostawcą usług e-TOLL jest Cartrack Polska, który na co dzień optymalizuje procesy biznesowe wobec ponad 50 000 pojazdów i ma ponad 13 lat doświadczenia w zakresie usług telemetrycznych i BIG DATA dla flot. Usługi i urządzenia Cartrack Polska są certyfikowane i akredytowane przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową.

Nowy system poboru opłat na autostradach już działa. Nie obyło się bez problemów, jednak Krajowa Administracja Skarbowa – administrator systemu, stanowczo nie zamierza modyfikować planów wdrożeniowych systemu e-TOLL wprost komunikując, że dla spóźnialskich którzy nie zatroszczą się o integrację z systemem eTOLL, kilka pierwszych dni grudnia na państwowych odcinkach autostrad może wiązać się z dodatkowymi utrudnieniami.

Niezależnie od tego czy wybierasz rozwiązanie E-toll OBU czy E-toll ZSL warto pamiętać, że najważniejsze jest zaplecze technologiczne i administracyjne dostawcy systemu poboru opłaty elektronicznej.

e-TOLL dotyczy zarówno przejazdów pojazdami służbowymi jak i podróży prywatnych. Swoim zasięgiem system obejmie wszystkie poruszające się po drogach auta, busy, zestawy i jednoślady. Dla flot pojazdów firmowych to czas pełen wyzwań, który można przejść bez większych problemów dzięki odpowiedniemu wyborowi dostawcy – Cartrack Polska.

Integracja z e-TOLL krok po kroku

Aby zabezpieczyć finanse firmy i nie narazić się na mandat w razie kontroli drogowej trzeba błyskawicznie zakończyć proces integracji z systemem e-TOLL. Do systemu e-TOLL możemy się zarejestrować na 3 sposoby:

  • Online na stronie etoll.gov.pl – gdzie potrzebny będzie profil zaufany, e-dowód osobisty lub uwierzytelnienie przez bankowość elektroniczną.
  • Osobiście w Miejscach Obsługi Klienta (MOK) – gdzie potrzebny będzie Twój dowód tożsamości, upoważnienie do rejestracji firmy w systemie e-TOLL oraz dokumenty rejestracji pojazdów raz z potwierdzeniem klasy emisji spalin według norm EURO.
  • Za pośrednictwem wybranych operatorów kart paliwowych – gdzie po Twoim kontakcie i zleceniu otrzymasz dostęp do Internetowego Konta Klienta (IKK).

Po zarejestrowaniu konta, w zależności od profilu firmy, trzeba będzie do systemu wprowadzić wszystkie pojazdy – bezwzględnie przygotuj dowody rejestracyjne oraz wszelkie możliwe dane technologiczno-administracyjne na temat Twojej floty.

Po wprowadzeniu pojazdów trzeba wybrać rodzaj rozliczeń z KAS – najszybsze jest konto przedpłacone, które działa na zasadach pre-paid. Aby uruchomić usługę e-TOLL na bazie konta kredytowego trzeba będzie przejść procedurę weryfikacji zdolności finansowej i dostarczyć wskazane na etoll.gov.pl dokumenty fiskalne.

etoll, e-toll, system e-toll obu, obu czy zsl?

eTOLL: OBU, ZSL a może aplikacja eTOLL?

Operator systemy e-TOLL umożliwia integrację oraz rozliczanie przejazdów na kilka sposób. Wybór najlepszego zależy jest od wielu zmiennych, jednak bezwzględnie należy mieć na uwadze, że pośpiech i chęć szybkiego uporania się z integracją e-TOLL nie zawsze idą w parze z zabezpieczeniem interesów firmy oraz wyborem najlepszej technologii dla naszej floty.

Jakie urządzenie e-TOLL wybrać?

Wszystko zależy od czasu jaki masz na montaż (czy potrzebujesz dostępu do systemu poboru opłat drogowych za 48h czy może za tydzień?) oraz stabilności rozwiązania. Operatorów świadczących usługi dostępu do poboru opłaty elektronicznej jest na rynku wielu. e-TOLL w Cartrack to rozwiązanie kompleksowe – możliwe do rozbudowy o kolejne segmenty (elektroniczny tachograf, SENT GEO, monitoring GPS ciężarówek, rozliczenie czasu pracy kierowcy, monitoring paliwa, moduły ECO, aplikacja GPS) z gwarancją na sprzęt i technologię przez cały okres trwania kontraktu, oraz wraz z dostępem do Całodobowego Biura Obsługi Klienta.

Czym się różni urządzenie OBU od ZSL?

  • Aplikacja e-TOLL to autorskie rozwiązanie KAS i MF które umożliwia pozornie najszybszą integracje i nowoczesne prowadzenie rozliczeń. Aplikacja jest bezpłatna i pozwala sprawnie przejść proces rejestracji.
  • Urządzenia OBU e-TOLL to technologia wpinana tymczasowo do źródeł zasilania w pojeździe (głównie do gniazda zapalniczki). To tanie, ale i nietrwałe i podatne na matactwa oraz kradzieże rozwiązanie, które nie wymaga procesu specjalistycznego montażu.
  • Urządzenia ZSL e-TOLL to najbardziej zaawansowana i wydajna technologią łączenia z systemem e-TOLL, która w 100% zabezpiecza flotę pojazdów przed zewnętrzną ingerencją i rozkojarzeniem kierowców. Urządzenia typu ZSL montowane są w pojeździe na stałe, w miejscu niedostępnym dla użytkownika pojazdów, przez wyspecjalizowaną ekipę instalatorów.

  • Co to znaczy ZSL? Jest to Zewnętrzny System Lokalizacyjny.
  • Jak działa ZSL? Urządzenie o charakterystyce ZSL pobiera i przesyła dane lokalizacyjne i parametry eksploatacyjne pojazdu odczytane z magistrali CAN-FMS/CAN-Bus oraz dodatkowych wejść do serwera systemu zarządzania flotą pojazdów.

E-toll: przewagi ZSL nad OBU i aplikacją.

Pamiętajcie, że obowiązek płatności za poszczególne odcinki dróg w systemie e-TOLL można realizować na wiele sposób. Cartrack Polska dostarcza urządzenia ZSL, które są najlepszym rozwiązaniem wobec innych metod działania ponieważ:

  • Nasze urządzenia są bezobsługowe – kierowca nie musi pamiętać o włączaniu urządzenia, przełączaniu czy aktualizacjach.
  • Nasze urządzenia są bezpieczne dla instalacji samochodu i nie powodują utraty fabrycznej gwarancji, a profesjonalny montaż pod deską rozdzielczą uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w działanie usługi ze strony kierowcy zabezpieczający tym samym interesy firmy.
  • Nasze urządzenia są zawsze gotowe do pracy – stałe zasilanie z pojazdu
  • Z naszych urządzeń korzysta ponad 1 400 000 pojazdów na całym świecie – to sprawdzone rozwiązanie w opozycji do bardzo nisko ocenianej aplikacji e-TOLL (ocena 1,3/5 przy 100 000+ pobrań) oraz urządzeń typu OBU, które mogą zostać wypięte, zniszczone lub nawet skradzione.

Urządzenia ZSL to najbezpieczniejsze i najbardziej niezawodne wobec dalece niedoskonałych rozwiązań jak aplikacja eTOLL oraz OBU urządzenie.

e-toll, etoll, system e-toll, etoll obu, e-toll zsl

Jak wybrać rzetelnego i bezpiecznego dostawcę eTOLL?

Na rynku swoje usługi z zakresu integracji z systemem e-TOLL oferuje kilkadziesiąt podmiotów. Każdy obiecuje wspaniałe ceny i szybkie terminy montażu. Jednak w wielu przypadkach na obietnicach i reklamowych hasłach się kończy. Aby dokonać dobrego wyboru, który determinuje płynne działanie Twojej floty pojazdów w e-TOLL należy przede wszystkim sprawdzić potencjalnych Partnerów pod kątem:

  • Obecności na stronach etoll.gov.pl jako certyfikowany dostawca urządzeń do współpracy z systemem e-TOLL.
  • Doświadczenia na rynku i profilu działalności – wiele firm powstało tylko aby wykorzystać potrzeby rynku i wyczuło chwilowy interes w systemie eTOLL. Warto współpracować z podmiotami o stabilnej i ugruntowanej pozycji na rynku, które świadczą usługi wobec tysięcy organizacji i codziennie dbają o płynność operacyjną dziesiątek tysięcy pojazdów.
  • Rekomendacji i jakości obsługi – warto rozeznać się na rynku na temat opinii o danej firmie i porozmawiać choćby z kilkoma klientami danego dostawcy. Weryfikujmy rzetelność i jakość potencjalnych współpracowników.
  • Szybkości reakcji na zapytania i wsparcia posprzedażowego – małe podmioty i firmy, które realizuję usługę e-TOLL jako poboczna działalność gospodarcza nie będą w stanie zapewnić Twojej flocie mobilności i szybkości reakcji jakiej oczekujesz.
  • Procesu instalacji – to bardzo ważny element. Dopytaj o czas oczekiwania oraz detale tego procesu. Wybierz dostawców z najkrótszym terminem, którzy zagwarantują Ci integrację w wyznaczonym przez Ciebie miejscu i czasie, tak abyś nie tracił cennych godzin i płynności swoich codziennych zadań.
  • Oferowanej technologii i oprogramowania – zweryfikuj czy oferowane urządzenia nie są najtańszymi importowanymi z Chin nadajnikami GPS o wysokim stopniu awaryjności, a oferowany do ich obsługi system i interfejs są absolutnie pozbawione jakichkolwiek cech funkcjonalności.
  • Skalowalności oferowanych rozwiązań – łatwość integracji 3 pojazdów może okazać się maksimum wydajności danej firmy, i gdy będziesz potrzebował dodać kolejne 20, 50, a może 200 aut do systemu eTOLL zostaniesz zmuszony do szukania awaryjnych rozwiązań.
  • Wielowątkowości oferowanych rozwiązań – nie wybieraj dostawców, którzy dostarczają samej obsługi systemu eTOLL. W trudnych i wymagających finansowo czasach Twoje flota potrzebuje prawdziwego wsparcia. Zaopatrz się w system, który umożliwi Ci lepsze zarządzanie procesami, zaawansowaną analitykę danych, da narzędzia do optymalizacji kosztów, redukcji emisji CO2 i realizacji ambitnych projektów z pogranicza CSR, PR i marketingu. Wybierz profesjonalistów, a nie sezonowców.

Cartrack od ponad 10 lat świadczymy nowoczesne usługi telemetryczne BIG DATA z których korzyści czerpie ponad 50 000 pojazdów i tysiące firm w Polsce. Jesteśmy firmą globalną, aktywna 24 rynkach z portfelem przekraczającym 1 600 000 monitorowanych pojazdów. Zawsze byliśmy i jesteśmy blisko naszych klientów dzięki autorskim usługom wielokrotnie nagradzanym w branży flotowej.

Oferujemy system, który pozwala optymalizować procesy biznesowe, redukować koszty, zwiększać bezpieczeństwo pracowników oraz redukować ślad węglowy firmowej floty.

Jesteśmy certyfikowanym i akredytowanym przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową dostawcą urządzeń ZSL pozwalających rozliczać opłaty drogowe w nowym obowiązkowym systemie ich poboru e-TOLL.

Cartrack eTOLL 11200x628 10 1 - Etoll - OBU czy ZSL | Etoll dla flot i firm.

­­

obu e-toll gdzie kupić, eTOLL, obu e-toll cena, obu e-toll bez abonamentu, E-TOLL urządzenia, etoll gov.pl logowanie, e-TOLL gov PL, OBU urządzenie