Telematyka – dekalog skuteczności.

Telematyka – dużo pisze się o korzyściach płynących z wykorzystywania rozwiązań telematycznych w firmach posiadających i wykorzystujących samochody do działań służbowych.

Jako Cartrack Polska skupiamy się przede wszystkim na 3 głównych czynnikach, które pozwalają poprawić efektywność biznesu i jego wizerunkowy odbiór:

– Zwiększenie bezpieczeństwa kierowców,

– Zmniejszeniu kosztów floty,

– Zwiększenie efektywności procesów biznesowych.

Każdy z tych czynników jest niezwykle rozbudowany, jednak poniżej skupimy się na działaniach poprawiający finansową kondycję floty, tak aby powstał Telematyczny Dekalog Oszczędności Cartrack Polska, które odpowie na podstawowe pytanie: Po co mi system monitorowania i zarządzania pojazdami z perspektywy finansowej?

Telematyka dekalog oszczędności Cartrack Polska:

  1. Kontrola paliwa a skuteczna telematyka – możesz kontrolować i przeciwdziałać “wyciekaniu” pieniędzy z Twojej firmy…dosłownie WYCIEKANIU. Kontroluj na bieżąco stan paliwa w pojazdach, tankowania, spalanie i ewentualne niepokojące upusty. Generuj raporty okresowe i porównuj z raportami z kart paliwowych (raporty csv, xls, pdf). System Cartrack ma możliwość integracji z każdym system kart paliwowych. Przedstawiaj wyniki swojemu zespołowi kierowców, działowi księgowemu i Zarządowi. Na podstawie tych wyników możesz zaplanować prewencyjne działania kontrolne, grywalizację z nagrodami pozwalające obniżyć średnie spalanie i prezentować dane w nowoczesny i kompleksowy sposób.
  1. Lokalizacja to podstawa skutecznej telematyka – zawsze masz pełną informację o położeniu i trasach swoich pojazdów. Niezależnie od warunków zewnętrznych wiesz gdzie jest Twój kierowca. Zawsze możesz wrócić do konkretnego zdarzenia z dowolnego okresu czasu – nawet do 5 lat wstecz, w ramach czynnego kontraktu z Cartrack Polska. Sprawdzaj okresowo trasy swoich pojazdów i generuj raporty przejechanych odległości i czasu pracy. Stałe monitorowanie tras pozwoli Ci uniknąć niechcianych kilometrów. Nie marnuj paliwa, czasu i nie dopuszczaj do nadmiernej eksploatacji Twoich samochodów. Precyzyjna lokalizacja umożliwi Ci również efektywniejsze zarządzanie kierowcami w czasie i przestrzeni i zweryfikuje prawdziwość prezentowanych raportów ich aktywności zawodowej.
  • MiFleet i przypomnienia cykliczne – administruj i rejestruj koszty pojazdów. Nie musisz już pamiętać o terminach przeglądów, wymianie oleju, wymianach eksploatacyjnych czy ubezpieczeniu. Możliwość ustawienia przypomnień cyklicznych z powiadomieniami na Twój adres e-mail lub sms-em pozwolą uniknąć Ci niemiłych niespodzianek. MiFleet pozwala również prowadzić całą książkę serwisową w systemie Cartrack i integrować raporty kosztowe z różnych zewnętrznych systemów. Dzięki temu w zasięgu jednego kliknięcia otrzymasz wszystkie detale dotyczące zarządzanego car parku. Koniec z różnymi zestawieniami, uzupełnianymi żmudnie Excelami czy wielością odrębnych systemów CRM – system MiFleet ułatwia pracę administratora floty poprzez zarządzanie informacjami na intuicyjnym i bardzo nowoczesnym interfejsie. System został zbudowany w taki sposób, aby w inteligentny sposób konwertować wszystkie zbierane informacje i prezentować je w formie raportów zarządczych.
  • Program Ecodriving – zobacz jak jeżdżą Twoi kierowcy. Uświadamiaj, ucz, modeluj, zarządzaj i rozwijaj. Nagradzaj najlepszych kierowców dzięki dobrze ułożonej i zdrowej grywalizacji.  Program Ecodriving pozwoli na zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych, a przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa Twoich pracowników. Ranking kierowców prowadzony jest na podstawie oceny stylu jazdy w oparciu o 8 parametrów takich jak: gwałtowne przyspieszenia, hamowania, zawracania, przekraczania prędkości czy nadmiernych postojów na włączonym zapłonie. Aplikacja Dzienny Asystent Jazdy jest podręcznym narzędziem rozwojowym każdego Twojego pracownika – pozwala ocenić swoje postępy na tle innych pracowników, zweryfikować swoje błędy i bacznie analizować raporty ze swoich tras. Program Ecodriving pozwala nie tylko generować oszczędności, poprzez niższe zużycie paliwa, ale jest niezwykle przydatnym marketingowo i CSRowo narzędziem korporacyjnym.
  • Automatyzacja procesów raportowania –  masz dostęp do 90 raportów o stanie Twojej floty. Dodatkowo masz możliwość tworzenia i generowania dowolnego raportu w oparciu o dane jakie dostarczamy w systemie Cartrack. Raporty możesz ustawić automatycznie i cyklicznie. Oznacza to, że będą przesyłane na wybrane adresy e-mail, w wybranych przez Ciebie dniach i godzinach.Pomożemy Ci w wybraniu najpotrzebniejszych informacji dla skutecznego działania Twojej firmy i pomożemy je skonfigurować. Nasi Analitycy są gotowi aby nieść pomoc i wspierać Cię w codziennych procesach biznesowych i optymalizacyjnych.
  • System Identyfikacji DID – pastylki. Identyfikuj używanie Twoich pojazdów przez poszczególnych kierowców. Rozróżniaj rodzaje podróży  – służbowa/ prywatna. Oznaczaj wykonaną pracę dla danego klienta – wykonywane kursy np. przewozy, wykonywane prace np. maszyny budowlane. Używanie pastylek wprowadzi porządek ewidencji rodzaju wykonywanych zadań. System Identyfikacji DID jest również kompleksowym narzędziem księgowym w zakresie ewidencji przebiegu pojazdu z podziałem na jazdy służbowe i prywatne, co dla celów podatkowych i fiskalnych jest znakomitym ułatwieniem.
  • Geostrefy – wyznacz obszar, którym jesteś zainteresowany i zbieraj dane. Twoja firma – sprawdź kiedy Twoje pojazdy wjeżdżają i wyjeżdżają z bazy. Czy w pełni wykorzystujesz swój tabor? Strategiczny klient – sprawdź ile czasu Twoi kierowcy czekają na rozładunek. Czy opłaca się z nim współpracować? Niepożądane strefy – kontroluj swoje pojazdy czy są zawsze tam gdzie chcesz. Handlowcy – z jaką częstotliwością odwiedzają swoich klientów. Możemy stworzyć dla Ciebie 5000 tys. stref na mapie, które pozwolą Ci na kontrolę odwiedzanych punktów np. przez handlowców, dostawców, ekipy serwisowe czy monterskie. Dzięki geostrefom umożliwisz departamentowi handlowemu lepiej organizować swoją pracę!
  • Carwatch i bezpieczne auto – możesz być spokojny o swój samochód. Gwarantuje to Centrum Monitoringu Cartrack Polska pracujące w trybie 24/7/365. Zawsze ktoś z naszego zespołu czuwa nad Twoim pojazdem, i w sytuacjach odłączenia zasilania, nieuprawnionego uruchomienia pojazdu lub poruszania się pojazdu na lawecie, powiadomi Cię o takim zdarzeniu i zgłosi do odpowiednich służb. Dodatkowo masz możliwość odcięcia zapłonu z poziomu aplikacji mobilnej i reagowania natychmiast na nieprawidłowości. Z nami zmniejszasz ryzyko zaginięcia pojazdu i zwiększasz szanse odpowiednich służb na działanie.
  1. Tachograf online i zdalne pobieranie plików DDD – na bieżąco sprawdzaj tachograf kierowcy. Ile zostało czasu pracy w danym dniu, cyklu tygodniowym czy dwutygodniowym? Masz tachografy swoich kierowców pod stałą kontrolą. Rozplanuj dokładnie czas pracy kierowcy. Każda niewykorzystana godzina to strata finansowa dla firmy. Jedna dobra decyzja w miesiącu może zaważyć na wyniku finansowym w danym okresie. Dodatkowo unikniesz kar za przekraczanie czasu pracy kierowców. Z kolei “bieganie po autach” i odczytywanie plików manualnie to przeszłość – szkoda na to czasu! Twój pracownik może wykonać inne działania na korzyść Twojej firmy. Automatyczne okresowe pobieranie plików DDD z kart kierowców i tachografów odciąży Cię. Nie musisz już pamiętać o tych czynnościach. Ustaw cykliczne pobieranie danych.

System Cartrack to zdecydowanie więcej niż prosty system GPS. Oferujemy Ci pełnowartościową platformę SaaS z ogromnymi możliwościami monitorowania, koordynowania realizowania KPI w odniesieniu do Twojej floty. Na co dzień monitorujemy na świecie ponad 1 525 000 pojazdów, a w Polsce dbamy o rozwój biznesu poprzez telemetryczną opiekę przeszło 45 000 samochodów.

2 thoughts on “Telematyka – dekalog skuteczności.

Comments are closed.